HOME

Ekspedicija BašJako

Grenada - Panama

29. januar 2009. - 04. maj 2010.

BašJako prolazi Panamki kanal - 04. maj 2010.

Nakon nekih mesec dana priprema za dalji put mislimo da smo spremni. Prolazak kroz Kanal je zakazan. Tzv. Admesurer je bio, odobro prolazak i odredio tarifu. Tarifa i depozit su plaćeni. Kanapi (4 × 125 ft) i automobilske gume su stigli (gume se koriste umesto bokobrana jer su zidovi Kanala jako grubi...

Opširnije »

BašJako u Kuna Yala - 25.april 2010.

Iz Snug Harbour-a smo otplovili za Nargana svega 7 NM prema severoistoku. Ovde jedriličari dolaze da kupe mnoge namirnice kojih nema u drugim Kuna selima. Ovo selo je napustilo tradicionalan način života pa su prodavnice (kao prvo ima prodavnica) bolje opskrbljene. Ima i restoran. Pa eto i nas...

BašJako -- Manitupu – Airdup – Snug Harbour -- 17. april 2010.

Iz Ustupu-a stižemo u Manitupu. Nije nam bilo u planu, ali su nam mnogi rekli da je ostrvo mnogo lepo a Kune izuzetno gostoljubive. Putovanje do Manitupu je prošlo sasvim lepo. More sa talasima od dva metra se za ovaj region i ovo doba godine smatra pristojnim...

Opširnije »

BašJako - Ustupu (Kuna Yala) - Panama - 12. april 2010.

Ustupu je najveće selo u Kuna Yala sa 2500 stanovnika. Imamo sreće, Kongreso je doneo odluku da u svetlu priprema za proslavu dana nezavisnosti, sve žene nose tradicionalnu odeću. Osim što smo imali priliku da uživamo u šarenolikosti naroda nismo morali da plaćamo za slike...

BašJako -- Isla Pinos – Ostrvo kit - 04. april 2010.

San Blas ostrva i pripadajuće kopno predstavljaju autonomnu pokrajnu “Kuna Yala”. Kuna indijanci ne vole uobićajni naziv “San Blas” jer on vuče poreklo od španskih osvajača. Kuna Yala je pokrajna na jugu panamske karipske obale sa 360 prelepih ostrva...

Opširnije »

BašJako -- St. Bernardo - Kolumbija - 24. mart 2010.

Došli smo na St. Bernardo ostrva kao na odskočnu daska za San Blas. Na 20 NM od Rosarija, St. Berdnardo je idealno mesto da se prespava i pripremi za narednih 130 NM do Isla Pinos na San Blasu. Niko nam nije spomenuo koliko su ta ostrva interesantna pa nas je iznenadila njihova lepota...

BašJako -- Isla Rosarios - Kolumbija - 10. mart 2010.

Eto nas na Isla Rosarias, 20 NM od Kartagene. Ovo je neočekivano lep skup ostrva koji većina jedriličara koristi kao odskočnu dasku između Kartagene i San Blas ostrva. Onako usput su nam napomenuli da tamo ima i utočište ptica i prirodni akvapark u moru koje treba obići...

BašJako - 16. januar 2010. (17:08) SMS

Pozdrav.
Mi stigli na Rosario. Mnogo lepo, voda čista.
Ostaćemo ovde 7 dana, zatim ka San Blajsu. Možemo samo da šaljemo i primamo preko satelita.

BašJako -- Cartagena - Kolumbija II deo - 15. januar 2010.

Šta ćemo mi u Kolumbiji? Još dok smo bili u Kurakau i kasnije u Panami čuli smo jako puno lepih priča o Kartageni. Navodilo se da je proslava Božića i Nove godine nešto što se ne treba propustiti. Hrana i piće jeftini, narod gostoljubiv, radovi na brodu jeftini, sve što kruzer može da poželi...

Opširnije »

BašJako -- Cartagena de Indias - 12. januar 2010.

Prvi istraživači su ovde stigli tražeći kraći put do Indije. Mislili su da su uspeli kad su stigli do karipskih ostrva, tako da je ovaj deo sveta bio poznat kao Zapadna Indija. Kartagena je grad na severnoj obali Kolumbije sa 1.240.000 stanovnika. Zanimljiva istorija zaslužuje da se spomene...

Baš Jako -- Panama – Kartagena - 29. decembar 2009.

Pažljivo smo birali vremenski prozor za pasaž od Paname do Kartagene, Kolombija. Potsećamo da je ovaj južni deo karipskog mora najteži deo naše rute. Svi talasi i vetrovi sa Atlantika i Kariba zakovrnu iza rta Kolumbije, gde se nalazi stalno polje niskog pritiska i dobiju ubrzanje...

Opširnije »

Baš Jako - Razni radovi - 01. decembar 2009.

Krstarenje (cruising) je po definiciji, a i po mišljenju “suvozemaca”, nešto lepo i lagodno. Svi zamišljaju sunčane plaže sa palmama, rum koktele u predvečerje, kalipso muziku, egzotične pejzaže, prelepe zalaske sunca na okeanu pod belim jedrima... Međutim krstarenje ima i svoju drugu, mnogo prizemniju stranu...

BašJako - El Valle de Anton - 19. novembar 2009.

Krenuli smo u El Valle de Anton sa našim engleskim prijateljima Judy i Julain-om. Oni su iznajmili auto da obiđu El Valle za Julianov rođendan i pomislili kako bi bila prava grehota da nikome ne ponude dva prazna mesta u auto. Setili smo se prve rečenice o El Valle iz Panama vodiča...

Opširnije »

BašJako - Panamski kanal - 10. novembar 2009.

Krenuli smo u prolazak Panamskog kanala sa drugarima sa katamarana Island Princess da bi videli kako to izgleda i spremili se za naš prolazak. Svaki brod mora da ima kapetana i četiri rukovaoca kanapa, iako su sva četvorica potrebna samo za slučaj da se jahta vezuje centralno...

BašJako - Panama Colon - 04. novembar 2009.

Shelter Bay Marina, se nalazi na samom ulazu u luku Colon (Kolon) odmah iza lukobrana. Grad Kolon se nalazi sa druge strane zaliva, što znači da treba preći preko prevodnice da bi se stiglo u grad. Kada ulaze brodovi, prevodnica je otvorena i mora da se čeka i po pola sata...

Opširnije »

Curacao - Panama - 29. septembar 2009.

Nakon dva meseca u Curacao-u, spakovali smo prnje i na brzaka se spremili za put do Paname. Ističe nam viza i moramo da putujemo. Svaki put kad krećemo pomislim “tu smo na vodi, neće nam trebati mnogo vremena da se spremimo”, ali procedura je uvek komplikovana za dugačak put...

BašJako - 09. septembar 2009. (16:45:50h) sms

Mi smo na 150 NM od Paname. Pozicija: 10°32'0.24"N - 77°33'8.87"W
Prošli smo najteži deo puta. Nije bilo baš prijatno, ali je sve prošlo OK.

BasJako - 04. septembar 2009. (14:54) sms

Za dva sata isplovljavamo ka Panami. Pozdrav Neli i Neša.

BasJako - Curacao - 4 deo - 28. avgust 2009.

U Spanish Watersu je, što se nas kruzera tiče, sve dosta dobro organizovano. Svakog dana u 10h ispred ribarske luke kreće mali bus ka velikoj samoposluzi. Prevoz je besplatan i podrazumeva i povratak posle jednočasovne kupovine. Dobro je to što uz put staje i kod perionice veša...

Opširnije »

BašJako -- Curacao - obilazak - 02. avgust 2009.

Iznajmili smo najjeftiniji auto do sada, za svega 20€. Ništa deposit ni ugovor, dajemo pare čoveku koji nam je dovezao auto. Neznamo ni da li imamo osiguranje. Krećemo opskrbljeni mapama i brošurama. Neša za volanom a Neli za mapom, kao i uvek. Ali nije kao i uvek...

Upoznavanje Curacao-a - Willemstad - 28. jul 2009.

Nakon pljuska koji je trajao celo veče i celu noć, svanulo je sunčano jutro. Spanish water nam se ukazao sa svim svojim osobenostima. Ogroman zaliv sa puno malih uvalica i nekih 150 jedrilica na sidrima. Za formalnosti treba da idemo u grad autobusom. Fotokopirali smo mapu Willemstada još u Bonairu...

Opširnije »

BašJako - Curacao - 13. jul 2009.

Jedrenje do Curacao-a, sledećeg ostrva holandskih antila, je počelo mirno ali kako smo odmicali, počeli su se skupljati oblaci. Negde na pola puta nas je uhvatila jedna blaga nevera, pa jedna malo jača sa  puno kiše. 15 minuta pljuska  pa opet sunce. Oblaci nisu delovali preteće pa nismo mnogo marili...

SMS - 04. jul 2009. (17:06:53)

Stigli na CURACAO. Vreme odvratno. Vetar 25Nm i više, kiša pljušti. Mi na sidru. Javljamo se sutra.
Pozdrav BasJako.

Opširnije »

BašJako sa Boneira - 01. jul 2009.

Statistike kažu da ljudi koji krenu jedrilicom na put oko sveta u proseku ostanu oko 5 godina. Najveća statistička grupa je od 3-9 godina, iako Jimmy Cornell (najcenjeniji pisac o cirkumnavigaciji) trasira rute koje traju od 2-3 godine. Naivno i idealistički, mi smo verovali da ti jedriličari shvate da je nemoguće...

BONAIRE - Holandski Antili - 06. maj 2009.

Možete li da zamislite zemlju bez kriminala? Zemlju gde novine izlaze jedanput nedeljno i gde je glavna vest o pobednicima na takmičenju zmajeva i novom rekordu u jedrenju na dasci do susednog ostrva (35 Nm). Takođe je važna vest da su postavili uređaje koji treba da ustanove, ko ili šta, proizvodi najviše prašine...

Opširnije »

Boneire - 08. april 2009.

24. marta oko podne smo napustili Trinidad i krenuli dalje... Vetar pola u bok, pola u leđa, prosečno preko 20 čvorova, brzina fantastična pa odlučujemo da idemo direktno do Bonera (Bonaire), prvog ostrva ABC arhipelaga na holandskim Antilima...

Mi smo na Trinidadu malo zaglavili - 24. mart 2009.

Poslednji put smo proveravali stanje naše snasti (opute ili rigg-a) to jest sajli koje drže jarbol, i zatezače - španere  još u Americi pre 3 godine. Došlo je vreme da se to ponovo uradi, tim pre što nismo sigurni koliko su stare (a u međuvremenu su se podosta „umarale“ na našem dosadašnjem putu).

Opširnije »

Karneval na Trinidadu - 06. marta 2009.

Trinidadski Karneval vuče korene još iz vremena kada su francuski katolički farmeri došli na Trinidad (1789.g) i sa sobom doneli tradiciju evropskog karnevala. Afrički robovi su sa sobom doneli sopstvenu tradiciju maskiranja i održavali su festivale u vreme žetve i paljenja šečerne repe...

Bašjako nastavlja put - 27. februar 2009.

Bašjako nas je dočekao naizgled neoštećen od 9 meseci provedenih u tropskom predelu ali prekriven buđi i rđom. Sve kontakte je trebalo očistiti, svu drvenariju oprati i osvežiti, sve stvari iz ormana i sve kanape povaditi i oprati, sve sisteme proveriti...

BAŠ JAKO - 19. februar 2009. (01:00) sms

Danas spustili brod u vodu posle gomile peripetija. Sutra stavljamo jedra nazad. Pa carina, pa za Trinidad - Chaguramas bay. Javljamo se odande sa komplet izveštajem.

Opet krećemo - 29. januar 2009.

Da. Došlo je vreme da se krene dalje.
Ubrzano se spremamo.
Jedva čekamo da se opet sa našim vernim “Bašjako” zaljuljamo na okeanskim talasima, začujemo huk vetra u jedrima, radujemo delfinima, ljutimo na kišu, veselimo se izlascima sunca i zvezdama iznad nas...

Arhiva BašJako

Karibi 2009. - Grenada - Panama - 29. januar 2009. - 04. maj 2010.

Karibi 2008. - St. Lucia - Grenada - 30. decembar 2007. - 26. maja 2008.

Atlantik - Od Gomere (Kanarska ostrva) - do Saint Lucia (Mali Antili) - 01. dec 2007. - 23. dec 2007.

Mediteran - Od Bara (Crna Gora) do Gomere (Kanarska ostrva) - 14. septembar - 30. novembra 2007.