HOME

Ostrvo St. Bernardo

Pišu i slikaju
Neša i Neli

Došli smo na St. Bernardo ostrva kao na odskočnu daska za San Blas. Na 20 NM od Rosarija, St. Berdnardo je idealno mesto da se prespava i pripremi za narednih 130 NM do Isla Pinos na San Blasu. Niko nam nije spomenuo koliko su ta ostrva interesantna pa nas je iznenadila njihova lepota. Arhipelag St. Bernardo se sastoji od dva velika šumovita ostrva, jednog omanjeg i mnoštva sasvim malih ostrvaca razbacanih među koralnim grebenima.

Vikendica a la Kolumbija

Mi smo se usidrili ispred prvog velikog ostrva na kojem se nalazi nekoliko prelepih imanja. Imanja izgledaju premala za hotel, a opet prevelika za kuće lokalaca. Kasnije doznajemo da su to vikendice bogatijih Kolumbijaca. U daljini gledamo omanje ostrvo, između dva velika, koje je tako gusto naseljeno da jedva može da se prođe između kuća. Nije nam nikako jasno zašto su se svi naselili na to malo ostrvo kad na velikim ima mesta koliko hoćeš.

Krećemo dingijem u obilazak. Na sidrištu 4 jedrilice. Pošto nikoga nismo poznavali, prolazimo prvo od jedrilice do jedrilice se upoznamo. Pola sata kasnije, nas šestoro kreće u obilazak.

Glavna ulica

Lokalci nas dočekuju sa osmesima i pozdravima. Gomila dece trčkara okolo. Ono što nas čudi je da ovde nalazimo puno dece sa plavom ili plavkastom kosom. Malo nam je neprijatno da pitamo, a i ne verujemo da bi znali da nam odgovore. Možda su neki belci davno, davno, umešali svoje prste ovde.

Lepotica

Na ovako malom ostrvu gde se vekovima međusobno venčavaju moguće je da se neki stari gen stalno vraća. Objašnjavaju nam da  žive na malom ostrvu zato što tamo nema insekata i ostalih životinja. Zajedno su jači i mogu da se odbrane od prirodnih i ljudskih neprilika. Sve što im treba donose sa velikog ostrva gde se nalaže razne plantaže. Na malom ostrvu imaju i generator koji proizvodi struju za naselje.

Kolumbijska barbika

Ljudi  su izuzetno ljubazni i trude se da pomognu i objasne sve što ih pitamo. Dozvoljavaju nam da uđemo u dvorišta i kuće, da pogledamo kako ovi jednostavni ljudi žive.

Svi brinemo o čistoći

Malo dalje, okruženo koralnim grebenima, nalazi se još jedno veliko ostrvo. Ovde je izletište sa hotelom i mnogim restoranima. Na sredini ostrva se nalazi slano jezero. Šetamo i uživamo.

Izletište ST. Bernardo

Prelepo išarano more jasno pokazuje kakvo je dno. Teget - dubine, plavo - plovno,  tirkizno- pesak, svetlo tirkizno - plitak pesak,  šmeđkasto - koralni grebeni. Dobro je da malo vežbamo. San Blas ostrva se sva nalaze među koralnim grebenima a karte nisu ni malo precizne.

Tamo u daljini vidimo i mnoga sasvim mala ostrvaca. Na njima se nalazi po jedna kuća. Veličina kuće zavisi od veličine ostrva.  Na malom ostrvu mala kuća, na većem ostrvu velika kuća. Fascinantno, zamislite da imate svoje malo ostrvce, dovoljno samo za malu vikendicu.

Jedno ostrvo - jedna kuća

Vraćamo se na brod puni utisaka, razmišlljajući kako nam je bilo lepo, kad malo kasnije dingijem navraća par sa katamarana Ameleo koji je upravo doplovio. „Jel govorite francuski?“ Pitaju. „Da“.

„Uhvatili smo merlina (sabljarku) od dva i po metara“ kažu. „borba je trajala preko pola sata. Za nas je preveliki. Da li želite i vi neko parče. Ljudi sa jedrilice Not so Interim (brod se u prevodu zove: Ne tako privremen) će navratiti malo kasnije da nam pomognu da ga isečemo. Mi smo pokušali, ali je koža pretvrda pa nismo uspeli. Navratite i vi malo kasnije da vam damo malo.“

„A što ga ne bi ispekli na vatri na plaži i svi zajedno večerali?“ pitam ja. Odlična ideja. Trebalo bi proveriti da li je plaža privatna i da li smemo.“ Čujemo se kada isečemo ribu“.

Al se ovde jedu školjke

Krećemo do njihovog broda oko 16: 45 h da vidimo da li je pao dogovor ili da uzmemo svoje parče merlina. Prijatelji sa „Not so interim“ će da odnesu glavu i još malo ribe ljudima iz kuće na obali i istovremeno da pitaju da li možemo da roštiljamo na plaži. Ubrzo se vraćaju: Ne vole da se roštilja na plaži zbog opasnosti od varte, ali zato smo dobrodošli da napravimo roštilj na betonskom  doku koji je dosta veliki. Dogovor pada.

40 minuta kasnije u 17:30 (žurili smo da bi bar pripreme obavili pre mraka) na doku je nas osmoro, koji smo se tog dana upoznali, pripremalo pravu gozbu. Jedan sto i 8 stolica su nam doneli lokalci u znak zahvalnosti za ribu koju smo im odneli. Mi smo doneli drugi sto. Na meniju za pređelo rolovane enchilade sa sosom od avokada i ljutim sosom (doprinos jedrilice Equinox), salata od merlina i nezaboravan biber rolat od merlina (ispostavilo se da je Marija Elena sa Not so Interim profesionalni kuvar), a za glavno jelo merlin na žaru sa krompir salatom (naš mali ali značajan doprinos primio je puno pohvala).

Neverovatno kakva je gozba nastala za svega 40 minuta.

Priča i vino su tekli i svi su se pitali da li ćemo zaista da isplovimo sutradan po planu.

Sutradan krećemo. Pravac San Blas ostrva. Na prvom mestu nam je Isla Pinos.